tatlı propagandası

16:56 17 Eylül 2009 Perşembe

bana sorarsanız en güzel meyve ne diye (ki sordunuz varsayıyorum) incir derim. hatta incirin tatlısını yapmanızı da isterim. tazesi, kurusu her türlü incire he derim. tabi mevsim itibariyle tazesi dururken de kurusunu istemem siz yinede alır gelirseniz yok demem. ancak kurusundan tatlı yapıpta gelseydiniz diye söylenirim. her yiğidin bir incir yemesi vardır. ben kabuklarını soyar da yerim. derseniz ki incir üzerine bu kadar kelam neden? dini bayramlar bende tatlıların sembolüdür. ve bekliyorum ki konudan komşudan hazır baklava almasınlar. bulurlarsa ev baklavası onu alsınlar. fıstıklı olmasın cevizli olsun. fıstık ya biranın yanına çerez olmalıdır ya da çikolatanın içinde,tahin helvasına da konulabilir (salam kesinlikle fıstık için uygun bir konak besin değildir). fıstıklı baklava ise kimilerine göre vazgeçilmez olsa da (özellikle içi fıstık dolu sarmalar) ceviz ilk sırada gelir benim için. daha önce de içinde ceviz barındıran yazılarım olmuştu:) cevizin içinde bulunması gereken ana tatlı ise incirdir. baklavası yapmayı bilmiyorsa konu komşu o halde cevizli incir tatlısı yapsınlar. ev baklavası nasıl yapılır biliyorlarsa bile kolaya kaçsınlar incir tatlısı yapsınlar. bu bayram tüm evlerde incir tatlısı olsun. hatta koka kolanın reklamlarındaki ramazan sofrasına bir de incir tatlısı koysunlar. çikolata şeker almasak ta tepside incir tatlısı sunsak.

notumsu: bilumum meyve tatlıları dadından yinmez :)

0 fındık kabuğu doldu:

Yorum Gönder